
עולם השיווק הוא תחום נרחב מאוד. כל בעל עסק יודע שהדרך הטובה ביותר לפרסם את העסק והשירותים שלו היא באמצעות שיווק טוב ונרחב. הדבר הבסיסי בנושא השיווק הוא כיצד לפרסם את העסק בצורה הטובה ביותר, כך שיבלוט מעל כולם ובסופו של דבר ימשוך כמה שיותר לקוחות.
קיימות פלטפורמות שונות לשיווק ופרסום, החל מפרסום גדול בטלוויזיה ורדיו ועד פרסום קטן בתיבות דואר. ההחלטה היכן לפרסם את העסק מתחילה בשאלה – כמה תקציב נדרש לפרסום בכל פלטפורמה? שיווק מדלת לדלת כרוך בהוצאה קטנה של הדפסת פלאיירים, אך מצד שני השיווק אינו אינטנסיבי ומידי.
שיווק באינטרנט
כמובן שהפרסום בטלוויזיה הוא הטוב ביותר, הרי רוב האוכלוסייה צופים בטלוויזיה ונחשפים לפרסומות רבות, אך מדובר בפרסום יקר מאוד שלא כל עסק יכול להרשות זאת לעצמו. הפתרון הנוח, מהיר וזול יחסית לעסקים שנים הוא פרסום באמצעות האינטרנט.
פרסום באינטרנט דורש תקציבים נמוכים לרוב, ניתן לבחור תקציב התחלתי לפרסום ובמידת הצורך להעלות אותו או להוריד בהתאם. אפשרויות הפרסום הן דינמיות ומשתלמות בהחלט. נוסף על קידום בגוגל, שמגדיל את חשיפת האתר, קיימות גם פלטפורמות פרסום אינטרנטיות שונות ומגוונות, הפלטפורמות המובילות הן שיווק דרך רשתות חברתיות.

שיווק באמצעות רשתות חברתיות
כמעט כולנו פעילים ברשת חברתית כזו או אחרת. אם כדי להתעדכן בכל הנושאים המעניינים אותנו, להיות בקשר עם חברים שגרים במקומות רחוקים או סתם כדי להעביר את הזמן. הרשת החברתית המצליחה ביותר כבר מספר שנים ובשימוש של כולם, היא הפייסבוק כמובן.
מכיוון שמדובר ברשת חברתית פופולארית ביותר, בקרב צעירים ומבוגרים כאחד, זוהי הפלטפורמה האידיאלית לפרסום ושיווק של עסקים ומוצרים שונים. פייסבוק ראו שכולם גם כך נמצאים ברשת כל הזמן, ומצאו בכך הזדמנות נהדרת לתת במה לפרסום של מגוון עסקים שונים.
יתרונות שיווק בפייסבוק
לשיווק בפייסבוק יש מספר יתרונות מובילים המציבים אותה בראש הקורסים המובילים של מגוון מכללות בתחום המחשבים והאינטרנט:
- פלטפורמת שיווק מובילה לעסקים – קיימים בפייסבוק 2 מיליארד משתמשים פעילים. עם מספר גבוה כל כך של אנשים פוטנציאליים להיחשף לעסק או מוצר מסוים, אין ספק שמדובר באחת הפלטפורמות הכדאיות ביותר לשיווק לצורך קבלת חשיפה גדולה ומעורבות של לקוחות עתידיים.
- מעניין ורלוונטי תמיד – כמו בכל רשת חברתית, כדי להצליח לבלוט מעל כולם צריך להיות רלוונטי תמיד ולהתעדכן בכל מה שחם. מכיוון ששיווק דורש בעיקר יצירתיות, השיווק בפייסבוק מרתק ואינו משעמם אף פעם.
- ממשק נוח וידידותי – פייסבוק מקבלת באהבה כל מפרסם ברשת שלה, ולכן הם פיתחו ממשק פרסום נוח וברור במיוחד שלא מצריך שפת קוד או מתכנתים. כך שזמן הלימוד על תפעול הממשק הוא קצר ופשוט מאוד.

שיווק בפייסבוק
כיום אין בעל עסק שאינו מפרסם את הדף העסקי שלו באמצעות הפייסבוק. יותר ויותר אנשים מבינים את יתרונות השיווק באמצעות הפייסבוק ובוחרים לעסוק בתחום כעבודה לכל דבר, אם עבור בעלי עסקים שונים או כמשווקים עצמאיים לעסק הפרטי.
ניתן למצוא מגוון קורסים המלמדים את נושא השיווק בפייסבוק בצורה פרקטית ומעשית, כך שכל אחד יכול לעסוק בתחום מיד בסיום הקורס ואף במהלכו.