
האינטרנט נגיש בכל מקום. אם פעם היינו צריכים ללכת לבית קפה ולשלם על זמן הגלישה, היום ניתן לגלוש מכל מקום ובכל זמן – בסמארטפון, טאבלט, טלוויזיה, מחשב נייד ואפילו דרך השעון החכם.
כל המידע שאנו מעוניינים למצוא נמצא באינטרנט, ומכיוון שהכל נמצא במרחק של לחיצת כפתור – הדבר הרבה יותר קל. זו הסיבה שהאינטרנט הפך להיות אחד מפלטפורמות הפרסום והשיווק. כולם רוצים להיות נוכחים במקום בו כולם נמצאים ברשת, אם זה ברשתות חברתיות או במנוע החיפוש.
אתר לכל עסק
כל בעל עסק יודע שכדי להיות נוכח ברשת, הוא מוכרח שיהיה לו נכס שיווקי פעיל ברשת. אחד מהנכסים האלו הוא אתר אינטרנט בו נמצא כל המידע על העסק, יתרונות וחוזקות וכמובן דרכים ליצירת קשר.
אתר אינטרנט מספק מידע מקיף על סוג העסק והשירות, אך כיצד אותו אתר יכול לקבל חשיפה גדולה מספיק כדי למשוך הרבה לקוחות? כאן נכנס לתמונה הנושא של קידום אתרים.

מהי המטרה של קידום אתרים?
כשמו כן הוא – קידום של אתרים במנוע החיפוש. על מנת שאתר יהיה נגיש ומוכר לכל הגולשים, ובמילים אחרות בראש תוצאות החיפוש של מנוע החיפוש, יש צורך לתחזק את האתר ואת הרלוונטיות שלו כדי שהוא יהיה בין המיקומים הראשונים.
הגורם העיקרי שמחליט אילו אתרים יופיעו בראש התוצאות הוא מנוע החיפוש, כמו גוגל. גוגל סורק את כל האתרים ומחליט אילו אתרים אמינים, איכותיים ובעלי ערך לגולשים כך שהם אלו שיזכו להיכלל בתוצאות הראשונות של החיפוש ברשת.
איך משכנעים את מנוע החיפוש שהאתר שלנו איכותי?
לא בפרחים ולא בשוקולדים, אלא אך ורק בעבודה ממושכת על תחזוקת האתר. יש לזכור שהאתר מיועד בראש ובראשונה לגולשים השונים שמחפשים את השירות שהעסק מעניק, ולכן יש להנגיש את האתר בהתאם עם תוכן איכותי וברור, סידור האתר מבחינת קטגוריות רלוונטיות, תמונות מושכות ועוד מגוון דברים שניתן ללמוד בקורס קידום אתרים.

שיטות לימוד של קידום אתרים
מכיוון שלכל עסק יש כיום אתר, נושא הקידום בכלל ונושא קידום בגוגל בפרט הפכו להיות פופולריים מאוד בשנים האחרונות. עסקים שונים מחפשים מקצוענים בתחום שיעזרו להם לשפר את האתר שלהם, או כאלו שמעוניינים לעשות זאת באופן עצמאי לאתר שלהם. קיימים מגוון מסלולי לימוד:
- פרונטלי – ניתן ללמוד את נושא קידום אתרים במכללות שונות הפרוסות ברחבי הארץ. קורסים כאלו לרוב יציעו מסלולי לימוד גמישים ונוחים בשעות הערב המתאימים במיוחד לאנשים עובדים. לאלו המעוניינים ללמוד את התחום בפרק זמן קצר, ניתן לבחור במסלול לימודי בוקר המתקיים באופן רציף של מספר ימים בשבוע.
- אונליין – מסלול גמיש במיוחד המתאים לאלו שלא יכולים להתגמש מבחינת לוח הזמנים שלהם. הקורס יועבר באופן מוקלט באמצעות האינטרנט, כל שיעור יחולק לקטעי לימוד שונים הכוללים זמני תרגול עצמי וגם הפסקות – ממש כמו בכיתה רגילה. ניתן תמיד לצפות בשיעור ולחזור על חלקים שאינם מובנים בכל זמן.
- עצמאי – שיטת לימוד המתאימה יותר לאלו בעלי רקע בסיסי באתרים ותוכנות, מכיוון שרוב נושאי הלימוד כרוכים במושגים מעולם האינטרנט ושימוש בתוכנות מגוונות. ניתן ללמוד באופן עצמאי באמצעות צפייה בסרטונים שונים המתפרסמים בנושא קידום אתרים ביוטיוב, ולקרוא מאמרים שונים המופיעים באתרים של מומחים בתחום.
לאחר שהפכתם להיות מקצוענים בתחום קידום האתרים, אם באמצעות קורסים פרונטליים של מכללות או באופן עצמאי, תוכלו לעסוק בתחום כשכירים או כעצמאיים.