קידום בטיקטוק לעסקים: איך לנהל קמפיין שיווקי מצליח – שגם יביא לכם לקוחות

המאמר הזה מיועד לכל מי שמנהל עסק או אחראי על השיווק בו. התחרות להגיע ללקוחות פוטנציאלים יכולה להיות קשה ביותר. אחת הבעיות העיקריות היא התנאים המשתנים ללא הרף והתחרות העצומה בכל תחום. מי שעוקב אחרי עולם השיווק הדיגיטלי מכיר טוב את הבעיות הללו. המסקנה שלנו, אנשי עסקים ושיווק, היא שצריך להישאר מעודכנים ולתפוס את ההזדמנויות כאשר הן רק יוצאות לאור. בעולם השיווק של הרשתות החברתיות, יש רשת אחת שהיא מצד אחד דומיננטית מספיק וכנראה תישאר איתנו עוד שנים רבות, ומצד שני היא עדיין בצמיחה ועדיין ניתן לבסס בה ניסיון ומעמד לפני המתחרים שלנו. המשיכו לקרוא בשביל לדעת כיצד למצות את ההזדמנות הגדולה אשר טמונה בטיקטוק.

קידום אורגני בטיקטוק

האמת היא שלפני שניגשים ליצירת מודעות בתשלום, ניתן ליצור חשבון טיקטוק ולפתח אותו כך שיביא חשיפה אורגנית. זה לא צעד קל כמובן אבל הוא יכול להשתלם לכם מאד בהמשך הדרך. בשביל לזרז את התהליך, תצטרכו לחשוב מחוץ לקופסה הן מבחינת תוכן והן מבחינת הכלים הטכניים האחרים. אחת האופציות העומדות לרשותכם היא רכישה של עוקבים ישירות לחשבון שלכם. רכישה שכזאת, כאשר היא נעשית באופן מקצועי, יכולה להביא הרבה מאד תנועה לתכנים שלכם. העוקבים אשר רכשתם 'מעוררים' את האלגוריתם של הפלטפורמה לקדם אתכם בהמלצות שלו וכך להביא עוד צפיות אורגניות ולייצר ויראליות

הצעד הזה חייב לבוא במקביל כאמור ליצירת תוכן מושך ויצירתי. בשביל זה תצטרכו להשקיע זמן, מחשבה ומשאבים. התחרות בפלטפורמה היא לא קלה אבל מספר המנויים עולה בהתמדה כך שכל השקעה שם היא קצת כמו השקעה גם לעתיד.

קידום בטיקטוק לעסקים: איך לנהל קמפיין שיווקי מצליח - שגם יביא לכם לקוחות

מפרסמים בטיקטוק

הטיקטוק מאפשר לכם כמובן גם לפרסם מודעות בפורמט המזכיר קמפיינים מרשתות חברתיות אחרות. מינימום ההשקעה הוא כיום 500 דולר לחודש אבל ניתן לעצור את הקמפיין בכל שלב. בטיקטוק נמצא קהל צעיר מאד אבל הגיל הממוצע שלו עולה בהתמדה. אם באינסטגרם היחס של המשתמשים הוא מעט לטובת הנשים, בטיקטוק יש רוב גברי אבל לא גדול כמו ביוטיוב למשל. אלו נתונים שצריך לתת עליהם את הדעת מכיוון שניתן לאפיין את הקהל וצריך לעשות זאת נכון.

ממש כמו בפייסבוק, ניתן להגדיר גם כאן את מיקום המודעות ולתת תנאים מסוימים לכך. גם כאן יש אפשרות של אופטימיזציה הנעשית על ידי הפלטפורמה עצמה. אם אתם בוחרים את האפשרות הזאת, יש לתת למערכת כמה שבועות בכדי להגיע לאופטימיזציה מרבית עם המודעות שלכם.

למרות הדמיון הטכני לפייסבוק או אינסטגרם, צריך לשנות את החשיבה ולהתאים את הקמפיין כולו לתכנים בטיקטוק. כך למשל קיימים בטיקטוק סוגים שונים של תוכן שלא קיימים ברשתות אחרות, או שלפחות לא כדבר עיקרי. קחו לדוגמא את נושא ה'אתגרים' (CHALLENGES) – מדובר בסרטונים אשר מציגים פעולה מסוימת, ריקוד או אפילו בדיחה כלשהי כאשר משתמשים אחרים חוזרים עליהם בווריאציה משלהם. ניתן לשלב תוכן כזה בשיווק שלכם וליצור אתגר משל עצמכם. הפלטפורמה אפילו מעודדת את הדבר הזה.

חשוב להדגיש שכמו ברשתות החברתיות האחרות, גם כאן נדרשים תקציבים לא קטנים אם אתם רוצים להגיע לתוצאות מרשימות. הייחודיות כאן היא שהפלטפורמה ואיתה כלי הפרסום נמצאת עדיין בשלבי הפיתוח וההתאמה. הניסיון בפרסום ברשתות החברתיות הקודמות מלמד אותנו שזה זמן טוב להיכנס ולפרסם מכיוון שהתמחור של הפרסומות עדיין אינו מלא יחסית לחשיפה, כפי שקורה בפלטפורמות ותיקות יותר.

נגישות