שומרים על ערכים חברתיים וסביבתיים בתוך החברה: הכול על אחריות תאגידית

שמירה על ערכים חברתיים וסביבתיים הוא חלק בלתי נפרד מעולם האחריות התאגידית. בשנים האחרונות ניתן להבחין במודעות הולכת וגוברת של בעלי עסקים, חברות ותאגידים שמבינים כי מדובר בצעד הכרחי לטובת מיצוב ומיתוג של החברה בעיני בעלי עניין, הלקוחות והסביבה. מה זה אומר אחריות תאגידית וכיצד היא מיושמת בפועל? כל הפרטים בכתבה.

אחריות תאגידית – כל מה שצריך לדעת

אחריות תאגידית היא גישה ניהולית העוסקת בשאלה איך עסקים יכולים לצמצם את ההשפעות השליליות של הפעילות העסקית על כלל מחזיקי העניין – עובדים, חברה והסביבה שבה הם פועלים, ובמקביל לקדם ערכים חיוביים כמו למשל תרומה לקהילה. שימת הדגש של אחריות תאגידית מבוססת על היכולת ליצור השפעה חיובית, לתרום ולהועיל, בכל אספקט ובאופן קבוע. כשאנחנו מדברים על אחריות תאגידית, אנחנו לא מדברים רק על ציות לחוק (שהינו תנאי בסיסי לכל בעל עסק) אלא על גישה ניהולית חדשנית המבוססת על הבנה כי מה שהחברה בוחרת להשית על עצמה מבחינת תרומה לקהילה, תניב בסופו של דבר את היכולת להשפיע ולתרום, ובהתאם לכך גם להוביל לערכים חיוביים המשפרים את מעמדה.  אחריות תאגידית בעצם באה ואומרת שאתם כבעלי עסקים וחברות לא מסתכלים רק על שורת הרווח הכספי, אלא מנהלים את אופן קבלת ההחלטות באמצעות הבנה כי ניתן להשפיע גם על העובדים, החברה ואפילו העולם, באמצעות יישום של אחריות תאגידית. בנוסף, לא מדובר בניסיון אזוטרי לקדם פעולה שיווקית באמצעות הפלטפורמות החברתיות כמו למשל טיק טוק,  אלא פעילות עקבית ומתמשכת שיכולה להתבצע במגוון רחב של דרכים, כמו למשל תרומה לעמותות רשומות כחוק.

מהם תחומי הפעילות המרכזיים של אחריות תאגידית?

על מנת לפעול ברוח האחריות התאגידית יש צורך להגדיר תחומי עשייה וכן קריטריונים אשר נועדו לבצע מדידה ובחינה פנימית של הארגון מול העשייה בעבר, ובמקביל לפעול למען שיפור המתבצע גם פנים וגם כלפי חוץ. בעולם האחריות התאגידית מקובל לסווג את מכלול העשייה המתבצע במגוון של תחומי פעילות שונים הכוללים למשל: אתיקה בעסקים, הוגנות מסחרית בתחום של פרסום ושיווק, שירות לקוחות, שמירה על זכויות אדם וזכויות אזרח, תרומה לעמותות כמו גם יצירה של סביבת עבודה הוגנת. לצד זה אחד מאלמנטים החשובים בעולם האחריות התאגידית כולל גם פילנתרופיה והתנדבות, כחלק ממדיניות הדוגלת בתרומה לקהילה המתבצעת באמצעות תרומה של כספים או באמצעות תרומה של שעות התנדבות המתבצע על ידי העובדים.

 

 

ניהול אחראיות תאגידית דרך פלטפורמות מתקדמות

אם בעבר בעלי עסקים שרצו לקדם אחריות תאגידית באמצעות פילנתרופיה נאלצו לפנות באופן ישיר לעמותות כיום ניתן לבצע את התהליך ליווי מקצועיים מצד חברות אשר מתמחות בתחום, כמו למשל בחברת אטלס. מדובר בחברה מובילה בתחומה אשר חרטה על דיגלה לקדם את דגל הפילנתרופיה במדינת ישראל ומאפשרת באמצעות כלים מתקדמים לבעלי עסקים ותאגידים לתרום לעמותות בהתאם לאחריות תאגידית שנקבעה מראש. לחצו כאן למידע נוסף, כחלק מהבנה כי מדובר בהזדמנות בעבורכם כבעלי עסקים לפעול לטובת קידום והמטעה של אסטרטגיה זו, מאחר ומדובר בשורה של כללי התנהגות של כל מי שמעוניין להיחשב כארגון המתנהל באופן הוגן.

לסיכום

אחריות תאגידית היא חלק בלתי נפרד מההתנהלות של תאגידים חברות ועסקים קטנים, בכל רחבי העולם. כעת באמצעות הפלטפורמה של חברת אטלס ניתן לקדם את הנושא הזה, באמצעות מעטפת מקצועית של טובי אנשי המקצוע אשר פועלת לטובת מימוש האינטרסים שלכם, והגדלת הפילנתרופיה, בהתאם לערכים המזוהים עם החברה.

נגישות