קידום אתרים אורגני: האם הוא מתאים לכל עסק?

כשמדברים על שיווק דיגיטלי לעסקים, כמעט כולם מכירים את האפיקים הנפוצים, שלא לומר השחוקים. קידום ממומן של מודעות בפייסבוק, באינסטגרם וברשתות חברתיות אחרות, קידום של מודעות בגוגל, שליחת ניוזלטרים ואסמסים וכן הלאה – כל אלו כבודם במקומם מונח, אך נראה שבשנים האחרונות התחום של קידום אורגני של אתרים הולך וצובר תאוצה ונראה כי עסקים רבים שהחליטו לאמץ את הדרך הזו נהנים מהגדלת החשיפה, מיותר לידים ופניות ומתנועה ערה יותר לאתר. כמובן שאם המצב הוא אכן כך, נראה שמי שמחליט לוותר על השירות הזה הוא ממש "פראייר", אבל נראה שהסיבה העיקרית בגינה לא כל העסקים בוחרים בו, היא החשש שמא לא מדובר במשהו שמתאים להם. בדיוק בגלל זה אנחנו רוצים להסביר בדיוק מהו קידום אתרים אורגני ולנסות להבין יחד אתכם אם הוא מתאים לכל סוגי העסקים או לעסקים ספציפיים בלבד.

מה זה בכלל קידום אתרים אורגני ואיך נדע שאנחנו צריכים לעשות את זה.

בראש ובראשונה, אם יש לכם אתר שהוא חלק מהותי מהעסק שלכם, וזה לא משנה אם אתם אשכרה מוכרים בו את המוצרים או השירותים שלכם באופן בלעדי או לצד חנות פיזית או שזהו אתר שיש לו תפקיד חשוב בחשיפה שלכם ובהיכרות של הקהל אתכם, אתם בהחלט צריכים להשקיע בו, לטפח אותו ולהפוך אותו לטוב יותר כדי להפוך את העסק שלכם לטוב יותר. שווה בהחלט לבחור במומחה שיסייע לכם לדעת מתי תצטרכו את השירות, אבל דעו לכם מראש כי מלאכת הקידום האורגני היא בעצם הטיפוח והשדרוג המתמיד של האתר ועל כן זה משהו שבהחלט צריך להקפיד עליו. לגבי השאלה האם קידום אורגני מתאים לכל עסק, צריך להבין בגדול לפחות מזה בכלל קידום אורגני.

קידום אתרים אורגני: האם הוא מתאים לכל עסק?

אז מה זה בכלל קידום אורגני?

גוגל היא כידוע אחת מהחברות המצליחות והעשירות בעולם. היא כזו בגלל שהיא מספקת לגולשים שלה את כל המידע שהם צריכים בכל נושא שבעולם והיא שואפת לשמור על המעמד הזה בכל זמן. כדי לעשות את זה היא מביאה לנו את המידע הרלוונטי ביותר בכל ביטוי שנחפש שמופיע כבר בתוצאות החיפוש הראשונות בעמוד.

המלאכה של קידום אורגני למעשה הופכת את האתר לכזה שגוגל מחבבת ותופסת כאתר רלוונטי לגולשים שביקור בו יאפשר לכם לקבל את המידע שחיפשו וכך לא יצטרכו לחפש אותו בשום מקום אחר. כדי לעשות את זה צריך להקפיד על אופטימזציה שוטפת לאתר, צמצום זמני הטעינה, שדרוג חווית המשתמש והתאמה לפי ההגדרות הברורות של גוגל. כמו כן יש להזין באופן קבוע תכנים רלוונטיים ומעניינים עם דגש על מילות מפתח חשובות לאחר מחקר מקיף. חשובים גם קישורים חיצוניים ופנימיים בעמודים השונים וכל הדברים הללו הם ממש על קצה המזלג מה שעושים בקידום אתרים אורגני.

ללא הדברים הללו, סביר להניח שהאתר שלכם יופיע במיקום לא טוב החל מהעמוד השני, ואם תשאלו אנשי SEO הם יגידו לכם שזה המקום הכי טוב בעולם להחביא בו גופה.

אז מי בכלל צריך את זה?

ובכן, אתם יכולים להבין מהדברים כאן פחות או יותר שזה משהו שצריך כל עסק שמחזיק אתר כחלק מהפעילות השוטפת שלו. זה נכון בהחלט לגבי אתרי איקומרס שמוכרים מוצרים אונליין, נכון לגבי אתרי תדמית המחזקים את הפרסום של עסקים ונכון לגבי כל עסק בעצם שהאתר שלו הוא חלק מהפעילות השוטפת. בשורה התחתונה? קידום אורגני לאתרים זה לא משהו שכדאי לוותר עליו.

נגישות