מדריך מיוחד: איך לבחור חברת שליחויות לעסק?

אחד השירותים החיוניים ביותר לעסקים, ובייחוד עסקים שמוכרים מוצרים באופן מקוון, הוא שירות שליחויות. כיום, ההיצע רחב ומגוון במיוחד, ויש לא מעט חברות שליחויות שמציעות את שירותיהן לעסקים. איך תדעו במי לבחור? מדריך מיוחד לפניכם.

שליחויות מהיום להיום

אם אתם מנהלים חנות מקוונת, או שהעסק שלכם מתבסס על משלוחים, חשוב לברר מבעוד מועד אם חברת השליחויות מבצעת גם שליחויות מהיום להיום. אין ספק שזהו שירות שחשוב לקחת בחשבון בתהליך הבחירה, זאת בשל העובדה שלעיתים יש בלת"מים או מצבים שבהם תצטרכו לשלוח ללקוח מוצר מעכשיו לעכשיו – ורצוי שחברת השליחויות תוכל לספק לכם את השירות הזה.

מעבר לזה, חשוב לבדוק תוך כמה זמן מגיע המשלוח לבית הלקוח (נוסף על שירות השליחויות מהיום להיום). האם החבילה תגיע ללקוח תוך ימים בודדים או שעליו לחכות כשבועיים? זה בהחלט פרמטר שחשוב לשקול.

שעות הפעילות של החברה

פרמטר נוסף שעליכם לקחת בחשבון הוא שעות הפעילות של החברה, והשעות שבהן היא מבצעת את החלוקה. האם השעות הללו מתאימות לשעות של העסק שלכם? האם אלה שעות שמתאימות לקהל היעד שלכם? שאלו את עצמכם את השאלות האלה, על מנת להבין מהן שעות האיסוף והחלוקה האידיאליות ביותר מבחינתכם.

האם יש אפשרות לנקודות חלוקה?

לא מעט לקוחות יעדיפו לקבל את המשלוח שלהם לנקודת חלוקה מסוימת, כשיכולות להיות לכך סיבות שונות. האם חברת השליחויות שלכם מספקת רק שירות מדלת לדלת, או שהיא מעבירה את המשלוחים גם לנקודות חלוקה ייעודיות? ובכן, ככל שיהיו לכם יותר אפשרויות שילוח, כך גדל הסיכוי שיבצעו רכישה דרך האתר שלכם.

ביטוח, יש?

חלק בלתי נפרד משילוח הוא ביטוח החבילה, ופה הכוונה לכך שיש מי שלוקח אחריות במקרה של אבדן חבילה במהלך תהליך השילוח, והאם ניתן לאתר את המשלוח בקלות או שמדובר בפרוצדורה בעייתית. במקרים מסוימים, תצטרכו להוסיף תוספת תשלום על מנת לבטח את החבילות, אך כך או כך – חשוב לברר זאת מראש ולקבל החלטה מושכלת.

מדריך מיוחד: איך לבחור חברת שליחויות לעסק?

מחירים

זה אולי לא הפרמטר הכי חשוב, אבל אין ספק שהוא מאוד חשוב, משום שבסופו של דבר, מחיר המשלוח מגולם גם במחיר שאותו תציגו לצרכן. בחברות השליחויות השונות, יש כמה מסלולים שונים, ולעיתים תוכלו לקבל הנחה משמעותית אם יש לכם כמות שליחויות גבוהה פר חודש/שנה. בכל מקרה, כשאתם מבצעים השוואת מחירים, קחו בחשבון את כל הפרמטרים מסביב, ולא רק את המחיר עצמו.

הסכם עבודה

כשבוחרים חברת שליחויות, חשוב לבדוק מראש מה כולל הסכם העבודה, ולכמה זמן אתם מחויבים להשתמש בשירות. כמו כן, קראו בעיון רב את כל סעיפי החוזה, על מנת להבין מה כולל השירות שאתם מקבלים, ומה זה מצריך מכם.

טיפ: אם מדובר בחוזה לטווח ארוך, ובחוזה לא קיים סעיף עזיבה – כדאי לבקש להוסיף סעיף כזה, על מנת שתוכלו לסיים את ההתקשרות עם החברה במידת הצורך.

אין ספק שיש לא מעט ספקים בכל הנוגע לתהליך ניהול העסק, כאשר חברת שליחויות היא רק אחת מכל הספקים הללו. חשוב לבצע בחירה מושכלת, על מנת שתוכלו לקבל שירות טוב בעתיד, וגם להעניק כזה ללקוחות שלכם.

 

נגישות